Łączna liczba wyświetleń

sobota, 20 stycznia 2018

Sobotni wieczór jak zwykle z telewizja francuska.







Dzisiaj kolejny odcinek " Destination eurovision" piękne show. Oczywiście uroku dodaje rewelacyjny Garou ,który prowadzi ten spektakl.
Jak się już zdążyliście  się domyślić, będąc Polakiem , mieszkając w makaronowni moje serce zostało we Francji.
Moi znajomi francuscy żartują, ze jestem najbardziej francuskim Polakiem ,którego znają.
Nie umiem tego wytłumaczyć dlaczego tak się utożsamiłem z kultura tego kraju, nawet po tylu latach we Włoszech moja stara miłość do Francji nie rdzewieje.
Czasami oglądam telewizje włoską ,która niestety jest na żenująco niskim poziomie, telewizja odzwierciedla także mentalność ludzi którzy ja oglądają.
Bardzo często programy włoskie sa prostackie, momentami mam wrażenie ze oglądam programy na poziomie " Trudne sprawy " jeśli rozumiecie co mam na myśli.



No i jeszcze jeden dodatkowy argument w jury zasiada obok Isabelle Boulet, Amira  Christophe Willem ktorego jestem fanem :)


czwartek, 18 stycznia 2018

Versailles Versailles








Versailles, Versailles ….
Jako rasowy frankofil nie mogłem nie obejrzeć "Versailles" na moim ulubionym Netflixie.
Juz pomijając moje zboczenie zawodowe jeśli chodzi o kulturę , historie Francji to polecam gorąco ten serial.
Przedstawia czasy ludwika króla słonce i budowę wersalu, cale zycie dworskie z różnymi intrygami , licznym stosowaniem trucizn, aby się pozbyć przeciwnika itd.
Dobrze oddaje tamte czasy.

no i jest tez watek tęczowy dotyczący brata króla .



niedziela, 14 stycznia 2018

No i sie zaczelo ….



No i sie zaczelo ….
Az sie dziwie ,ze w tym roku TVPIS nie przygotowało konkurencyjnego pikniku wojskowego z Macierewiczem, a fakt zapomniałem ze ten Pan chwilowo jest za kulisami z powodu nadchodzących wyborów.
U nas w makaronowni nie ma Wosp co nie zmienia faktu ,ze kibicuje ostro i każde rodzinie wrzucić do puszki i zabrać dla mnie serduszko .
Poza tym nie rozumiem tego Hejtu, przecież nikt nikomu pod żeby puszki nie podkłada i pistoletu do skroni nie chcesz nie wrzucaj …
Dzisiaj ciekawi mnie ile sekund TVPIS poświęci na WOSP ,rok temu było cale 14 sekund na koniec wiadomości !
Czasami się zastanawiam, skąd tyle złości i nienawiści wśród ludzi?  Za długo jestem poza PL i czasami mam wrażenie ,ze nie rozumiem  pewnych mechanizmów. Z jednej strony wszyscy się deklarują jako katolicy ( przynajmniej większość ) a często z tej strony się słyszy gromy jakie spadają na WOSP .

Często , niestety jest tez nakręcane, przez telewizje wiadome, a jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę i podejrzewam ,ze już niejeden myślał jakby tu taki interes przejąć .



sobota, 13 stycznia 2018

Destination Eurovision 2018

W tym momencie oglądam program na TV Francuskiej " Destination Eurovision 2018" gdzie podczas eliminacji wybiera sie piosenkarza, który będzie reprezentować Francje.
Jestem pod wrażeniem, młodzi ludzie w większości a jakie glosy, poza tym piosenki nie sa typowo discopolo tylko maja sens , tekst ma sens, nie jest to tylko ups ups ups…
To już ponad 20 lat jak jestem poza Polska i jak sobie przypomne piosenke "My Słowianki" to ogarnia mnie pusty śmiech. Ktoś mógłby mi zarzucić ,ze nie mam przywiązania patriotycznego itd…. ale trzeba oddać słuszność sprawie, ze nie mamy szczęścia do reprezentujących nas artystów .

Już nie wspomnę o Sławomirze i Martyniuku tak zachwalanym przez TVPIS.

ps aktualizacja :

zycie bywa zabawne, piszac tego posta zazartowalem sobie ze moze Slawomir ...a tu sie okazjuje ze jednak .... cos jest na rzeczy . oto linek :
http://www.eska.pl/news/slawomir_na_eurowizji_2018_autor_milosci_w_zakopanem_ma_ogromne_szanse/148915

wtorek, 9 stycznia 2018

Lucyfer







po obejrzeniu 1 sezonu na Netflixie, Wlasnie ogldam drugi ze strony brazylijskiej .a jeszcze bedzie 3 sezon chwilowo nie dostepny w Europie.
oto praktyczne z pozytecznym wykorzystanie jezyka portugalskiego .



poniedziałek, 8 stycznia 2018

w makaronowni nie ma ferii zimowych

No cóż takie klimat jak mawiała swego czasu pewna blondynka w galowym górniczym stroju …
Tutaj nie ma ferii zimowych dlatego ,ze rok jest krótszy i kończymy w okolicach 7 czerwca .
Dzisiaj był pierwszy dzień … jak to pierwszy dzień , młodzież wróciła do szkółki …. zmęczona po wakacjach .
Nigdy nie zadaje nic na Święta bo jak widzę ile inni zadają to żal mi tych dzieciaków … potem jada na te Święta do rodziny i zabierają plecak z książkami ….
Jak ktoś się nie uczy przez cały rok to akurat będzie miał ochotę uczyć się przez Święta , no chyba ze jest zagrożony ale to inna historia .

Poza tym przygotowuje się do mojego wyjazdu do Brazylii i w ramach tego namiętnie oglądam tv brazylijska , dla przyjemności stwierdzenia faktu ze nie zapomniałem portugalskiego !
Dzieki dobrym ludizom ,ktorzy striminguja kanaly Tv mozna obecnie ogldac telewizje z calego swiata . Ile ja bym dal za taki luksus jak sam studiowalem jezyki dawno dawno temu ......
no na youtubie mozna sobie filmiki w oryginale obejrzec po prostu jak mawiala Chmielewska " szal ciał i uprzęży... 

jak kto lubi Mylene Farmer  to polecam

poniedziałek, 1 stycznia 2018

i zaczynamy od poczatku ....








Spędziłem pięknego Sylwestra zgodnie z moim planem.
 O  22h30 wyłączyłem  telefon i telewizje z moim ulubionym Sylwestrem z TVN .
Poszedłem spać.
Obudziłem się z uśmiechem na twarzy, wypoczęty, bez kaca, bez bólu głowy!!!
Prawie z pieśnią na ustach , jak dobrze wstać skoro świt .
Włączyłem telefon a tu lawina zdjęć, wiadomości video ( śmiesznych i mniej śmiesznych, wszystko zależy od tego kto wysyłał o której godzinie i w jakim był stanie ) Pikało przez 2 minuty wszystkie te Whats ap'y i inne facebooki…..
Nie bawię się w postanowienia noworoczne bo i tak życie brutalnie weryfikuje i potem człowiek jest zawiedziony …

Myślę ze obrazek poniżej jest jak najbardziej adekwatny … znaleziony w sieci ...